Dame i Gospodo vrijeme je da Hotelske Operacije preuzmu budžet:
- Prihode pansiona imamo,
- Prodane sobe imamo,
- Plan noćenja imamo.
Na redu je kalkulacija operativnih prihoda u koje spadaju ostali prihodi smještaja, prihodi hrane i pića a la carte, prihod trgovačke robe, prihod sporta i wellnessa (ukoliko imamo), prihod najma, prihod od prodaje izleta i transfera, te ostali prihodi.
U ostale prihode smještaja (nadalje u tekstu OPS) pribrajamo kao glavne nosioce prihoda prihod od parkinga, prihod od naplate kućnih ljubimaca, proviziju mjenjačnice, dnevni boravak, najam kongresne dvorane, dodatni šator (kod kampa). Tu sjeda i prihod od naplate za „no show“, ali taj prihod se ne budžetira – on se u planu u cijelosti nalazi u čistim prihodima smještaja. Ovu kategoriju prihoda najbolje je planirati prema planiranim noćenjima. Već realizirane OPS po mjesecima podijelimo s ostvarenim noćenjima za taj mjesec i dobijemo OPS/noćenje za svaki mjesec rada objekta. Najjednostavnije je te jedinične prihode pomnožiti s novoplaniranim noćenjima i dobiti ćemo nove planirane OPS. Ukoliko znamo da podižemo cijenu za naplatu kućnih ljubimaca ili dnevnog parkinga recimo, naravno da onda ne možemo imati ovaj linearni pristup. Pridodajući OPS našim već isplaniranim čistim prihodima smještaja dobivamo Ukupne prihode odjela smještaja.
Vrijeme je da sada obogatimo naše prihode i onima iz područja hrane i pića. Svi dobro znamo koje tzv outlete imamo u našem objektu – lobby bar, aperitive bar, a la carte restoran, taverna, grill bar, cocktail/beach bar itd. Prihod hrane i pića a la carte najbolje je planirati za svaki outlet zasebno, jer dobro znamo već iz realiziranog poslovanja koliko nam koji bar ili restoran zarađuje. Dobro je pritom imati izračunate i pokazatelje prihod HIP a la carte / noćenju i prihod HIP a la carte / sjedećem mjestu za svaki od naših outleta. I onda opet kreće igra s brojkama, kombinacije, uzimanje u obzir eventualne promjene u ponudi, dizanje cijena. 01.01.2020. imali smo spuštanje PDV stope za hranu a la carte s 25% na 13%, i naravno da se to ukalkuliralo u novi plan. Kamo sreće da i kod pića dođe do spuštanja PDV-a. Ukoliko u našim outletima prodajemo trgovačku robu (npr. cigarete ili konfekcionirani sladoled) potrebno je i te prihode isplanirati kao prihod trgovačke robe. Budžetirane prihode HIP-a a la carte i prihode trgovačke robe dodajemo već dobivenim prihodima HIP pansion i završili smo i drugu veliku kategoriju prihoda – Ukupni prihodi odjela Hrane i pića.
Pod prihode sporta podrazumijevamo najam sportskih terena, sportskih rekvizita, individualne treninge u našem fitness-u, te najam ležaljki i suncobrana. Što se tiče wellnessa tu imamo prihode od ulaznica u saune ili relax zone, do tretmana i trgovačke robe. Princip planiranja ovih prihoda isti je kao i kod OPS, jer ti prihodi su zaista zavisni o našim gostima u objektu. Prihodi najma ovise o toma da li imamo ili nemamo poslovne prostore koje možemo dati u najam, a što se tiče kategorije ostalih prihoda tu isto znamo da li našim gostima dodatno nudimo izlete, aktivnosti i transfere koji su u realizaciji drugih subjekata, a mi ostvarujemo prihod provizije. Ima tu još puno stvari, ali u ovim osnovama ne želim previše u detalje.
I na kraju kada sve to lijepo zbrojimo evo nam naših Ukupnih neto prihoda. Čini se dosta posla i kalkuliranja, ali iskreno pravi posao nas tek čeka kada krenemo s troškovnom stranom. Nemojte se obeshrabriti – sve je to igra koja ima neka svoja pravila i okvire, kao i „Čovječe ne ljuti se!“ ili možda bolje šah. A mi se nastavljamo igrati u našem slijedećem blogu s operativnim troškovima. Hvala na pažnji i uskoro se opet čitamo!